 Häiriv
Häiriv [Neutraalne][30.10.2025] : Keegi mees helistab ja uurib pesupesemislehtede kohta: kas kasutan, palju maksavad, mis omadused jne. Midagi müügiks ei paku (ehk see järgmises osas?)
[Neutraalne][30.10.2025] : Keegi mees helistab ja uurib pesupesemislehtede kohta: kas kasutan, palju maksavad, mis omadused jne. Midagi müügiks ei paku (ehk see järgmises osas?)  [Häiriv][29.10.2025] : Helistas kaks korda. Kui ma helistasin tagasi, et uurida kes on...koguaeg kinni. läks blokki
[Häiriv][29.10.2025] : Helistas kaks korda. Kui ma helistasin tagasi, et uurida kes on...koguaeg kinni. läks blokki  [Häiriv][20.10.2025] : Tüütu pakkuja
[Häiriv][20.10.2025] : Tüütu pakkuja   [Häiriv][16.10.2025] : Scander? Küsiti pesupesemise kohta. Öeldi, et kõne salvestatakse.
[Häiriv][16.10.2025] : Scander? Küsiti pesupesemise kohta. Öeldi, et kõne salvestatakse.  [Neutraalne][15.10.2025] : Taheti pesuteenuste kohta kysida vms. Helistati mitu korda enne kui vastu voeti. Oeldi et kone salvestatakse.
[Neutraalne][15.10.2025] : Taheti pesuteenuste kohta kysida vms. Helistati mitu korda enne kui vastu voeti. Oeldi et kone salvestatakse.  [Ohtlik][12.10.2025] : Tasuta aknapesuroboti temonstreerimine.
Pätid.
Üks päev peseb teine päev on tuba tühi.
[Ohtlik][12.10.2025] : Tasuta aknapesuroboti temonstreerimine.
Pätid.
Üks päev peseb teine päev on tuba tühi.  [Häiriv][09.10.2025] : Helistab kahe päeva jooksul teist korda. Kummalgi korral pole telefoni juures olnud, seega pole vastanud.
[Häiriv][09.10.2025] : Helistab kahe päeva jooksul teist korda. Kummalgi korral pole telefoni juures olnud, seega pole vastanud.  [Häiriv][08.10.2025] : Võtan vastu, aga keegi ei vasta. Number blokeeritud.
[Häiriv][08.10.2025] : Võtan vastu, aga keegi ei vasta. Number blokeeritud.  [Neutraalne][06.10.2025] : Scander müügipakkuja
[Neutraalne][06.10.2025] : Scander müügipakkuja  [Häiriv][02.10.2025] : Pakub pesupesemislehti
[Häiriv][02.10.2025] : Pakub pesupesemislehti  [Häiriv][24.09.2025] : Helistavad Juba mitmendat korda ja panevad kõne kinni kui vastad.
[Häiriv][24.09.2025] : Helistavad Juba mitmendat korda ja panevad kõne kinni kui vastad.  [Häiriv][23.09.2025] : Veider. Paar korda on helistanud, võtan vastu, keegi ei vasta. Blokitud, ei viitsi tegeleda selliste asjadega.
[Häiriv][23.09.2025] : Veider. Paar korda on helistanud, võtan vastu, keegi ei vasta. Blokitud, ei viitsi tegeleda selliste asjadega.  [Häiriv][22.09.2025] : Kõigepealt ütles, et kõne salvestatakse ja siis küsis "Kui tihti te pesu pesete". Rohkem edasi ei viitisnud kuulata.
[Häiriv][22.09.2025] : Kõigepealt ütles, et kõne salvestatakse ja siis küsis "Kui tihti te pesu pesete". Rohkem edasi ei viitisnud kuulata.  [Häiriv][19.09.2025] : Köhis korra ja pani toru kinni. Number läks blokki
[Häiriv][19.09.2025] : Köhis korra ja pani toru kinni. Number läks blokki  [Häiriv][19.09.2025] : Helistab Scandrist (vms) ja mainib ära, et kõne salvestatakse. Küsib kas mina ka kasutan pesupesemise lehti vms. 
Vastasin: "Saan aru, et see on müügikõne, seega ma ei soovi hetkel midagi osta!" 
Sain vastuseks: "Ei ole müügikõne! Aga NÄGEMIST!" ja viskas toru ära enne, kui sain küsida, et mis kõnega ta siis minu poole pöördub.
[Häiriv][19.09.2025] : Helistab Scandrist (vms) ja mainib ära, et kõne salvestatakse. Küsib kas mina ka kasutan pesupesemise lehti vms. 
Vastasin: "Saan aru, et see on müügikõne, seega ma ei soovi hetkel midagi osta!" 
Sain vastuseks: "Ei ole müügikõne! Aga NÄGEMIST!" ja viskas toru ära enne, kui sain küsida, et mis kõnega ta siis minu poole pöördub.  [Häiriv][18.09.2025] : Pakub pesupesemislehti. Paneb head aega ütlemata toru ära, kui ütlen viisaka ei ja olen parasjagu tänamas ning head päeva soovimas. Ebaviisakas.
[Häiriv][18.09.2025] : Pakub pesupesemislehti. Paneb head aega ütlemata toru ära, kui ütlen viisaka ei ja olen parasjagu tänamas ning head päeva soovimas. Ebaviisakas.   [Häiriv][15.09.2025] : Müügimees
[Häiriv][15.09.2025] : Müügimees  [Häiriv][11.09.2025] : 698 8 245 helistab 3-ndat korda kahe nädala jooksul. Ei kanna telefoni kogu aeg kaasas ja kui viimane kord avastasin järjekordse helistamise, helistasin ise tagasi, kuid minu telefon oli täielikult tumm, isegi kutsuvat tooni mitte .
[Häiriv][11.09.2025] : 698 8 245 helistab 3-ndat korda kahe nädala jooksul. Ei kanna telefoni kogu aeg kaasas ja kui viimane kord avastasin järjekordse helistamise, helistasin ise tagasi, kuid minu telefon oli täielikult tumm, isegi kutsuvat tooni mitte .  [Häiriv][25.08.2025] : Scander pesupeseminse toodete müügikõne
[Häiriv][25.08.2025] : Scander pesupeseminse toodete müügikõne  [Häiriv][14.08.2025] : Ei võtnud vastu. Tundus kahtlane nr.
[Häiriv][14.08.2025] : Ei võtnud vastu. Tundus kahtlane nr. Viimasel ajal on telefonipettused sagenenud ja paljud inimesed langevad petturite ohvriks. Nad kasutavad erinevaid tehnikaid, nagu võltspolitsei kellegi teisena esinemine, tehniline tugi või eksitavad pakkumised, millega nad üritavad saada raha või isiklikku teavet.
Siin on mõned näpunäited, kuidas ennast kaitsta telefonipettuste eest ja mida teha, kui teile tuleb kahtlane kõne tundmatult numbrilt.
1. Ärge vastake tundmatutele numbritele. Kui teile helistatakse tundmatult numbrilt, ärge sellele kohe vastake. Petturid kasutavad sageli välismaiseid või isegi kodumaiseid numbreid, millel pole teie jaoks tähendust. Kui kõne on oluline, jätab helistaja tavaliselt sõnumi või proovib uuesti.
2. Olge kahtlaste kõnedega ettevaatlik. Kui vastate tundmatule numbrile ja vestlus algab kahtlaselt, küsides näiteks isikuandmeid, katkestage kohe toru. Politsei ega teie pank ei küsi teilt kunagi telefoni teel pangamandaate ega muud tundlikku teavet.
3. Ärge jagage isiklikku teavet. Petturid püüavad sageli hankida isikuandmeid, nagu pangamandaate, aadresse või sotsiaalkindlustuse numbreid. Ärge kunagi jagage seda teavet telefoni teel, isegi kui helistaja tundub veenev. Teie teabe kaitsmine on parim viis pettuste ärahoidmiseks.
4. Kontrollige numbri päritolu. On mitmeid teenuseid ja rakendusi, mille abil saate kontrollida, kes teile helistas. Kui numbrit ei tunne ja see tundub kahtlane, saab seda näiteks Google’i otsinguga kontrollida.
5. Blokeeri kahtlased numbrid. Kui teile helistatakse jätkuvalt kahtlastelt numbritelt, blokeerige need oma telefoni seadetes. Enamikul nutitelefonidel on võimalus blokeerida konkreetselt numbrilt saabuvad kõned, et need sind edaspidi ei segaks.
6. Teatage kahtlastest kõnedest. Kui saate kõne, mis näib olevat kelmus, teavitage sellest ametivõime. Saate sellistest pettustest teatada politseile või tarbijakaitseorganitele, et nad saaksid midagi ette võtta ja teisi hoiatada.
7. Olge kursis uusimate petmismeetoditega. Telefonipettused arenevad pidevalt, seega on oluline olla kursis sellega, millist tüüpi petuskeemid on olemas. Sageli kasutavad petturid uusi tehnikaid, näiteks helistavad numbritelt, mis näivad väärtuslikud või pakuvad võltsteenuseid. Jälgige uudiseid ja olge valvel.
8. Kontrollige alati ettevõtte autentsust. Näiteks kui teile helistab tehnilist tuge või eripakkumisi pakkuv ettevõte, kontrollige enne mis tahes toimingu tegemist ettevõtte autentsust. Võite otsida Internetist ettevõtte kontaktandmeid ja helistada ametlikul numbril tagasi, et veenduda kontakti ehtsuses.
Kokkuvõte
Kui te ei ole ettevaatlik, võivad telefonipettused põhjustada rahalist kahju, identiteedivargust ja muid tõsiseid tagajärgi. Vältige tundmatutele numbritele vastamist, ärge jagage isiklikku teavet ja kontrollige alati helistaja autentsust. Olge valvsad ja kaitske end petturite eest!