Ohtlik
[Häiriv][03.11.2025] : Mingi rahulolu uuring vms
[Häiriv][01.11.2025] : mõttetu uuring.
[Häiriv][30.10.2025] : heaolu uuring, küsitakse vanust, eesnime ja peale esimest korda jäävadki tüütama, blokeerisin numbri.
[Häiriv][29.10.2025] : Ei võta enam võõraid numbreid vastu.
[Häiriv][29.10.2025] : Mustlased
[Neutraalne][28.10.2025] : Heaolu uuring Direct marketing'ult: kuidas oma tervist hindan (hea, halb); millele pööran tervise puhul kõige rohkem tähelepanu (silmad, süda ja vereringe, liigesed või immuunsüsteem); kas elan suurlinnas, külas jms; vanus (18-25,
[Häiriv][27.10.2025] : Mingi lollakas enesetunde küsitlus. Pealetükkiv ja häiriv
[Häiriv][24.10.2025] : Heaolu uuring. 4 küsimusele järgnes ka küsimus, mis eesnimi on? Ütlesin suvalise nime. Küsisid, kas võib uute pakkumiste osas helistada veel? Keeldusin.
[Häiriv][24.10.2025] : helistab ja tahab "4 väikest küsimust küsida mis võtab ainult minuti vastamiseks". helistajaks "direct marketing" ja väidab teostavat mingit uuringut ja helistab suvalistele numbritele. no xui see mingi uuring on! lõpuks püüavad sulle ikka midagi pähe määrida. tark tegu oleks number blokeerida
[Häiriv][24.10.2025] : Ei vastanud, helistas kell 09.23, 24.10.25 a.
[Ohtlik][24.10.2025] : Helistas ja taheti teha heaoluuuringut, kui vastasin et ei saa olen tööl, siis hakkati pinda käima AGA see võtab ainult minuti.
[Häiriv][23.10.2025] : helistas eile 22.10.25 hommikul 9:05. ei jõudnud vastata. Vaatasin hiljem, tundmatu nr., sellepärast ka tagasi ei helistanud.
[Ohtlik][23.10.2025] : spämm healolu uring2direct marketing2 kui küsisin et kes andis loa mulle ülldse helistda ei tahetud minuga enam rääkida. Blokeerige see number ja jagage sõpradele ka sotsmeeidas teavad hoiduda.
[Ohtlik][22.10.2025] : Heaoluuuring, kahjuks nüüd tagant järgi lugedes saan aru, et küsisid isikuandmeid, vastasin ka enda nime. Tegutsevad juba aastast 2002 sama nime alt.0
[Ohtlik][22.10.2025] : Spämm. Heaoluuurin. Ütlesin, et ei ole aega - siis vastus - see võtab ainult minuti.
[Ohtlik][22.10.2025] : Heaolu uuring. Suruv ja ebaviisakas. Hoiduda eemale.
[Ohtlik][22.10.2025] : Küsitlesin ise küsijat: kelle tellimusel (v:direct marketing)c mis eesmärgil (v: siovime teada, kuidas on teie enesetunne), aga mis eesmärgil (v:ei tea). Vaene helistaja oli minu küsimuste peale väga kohkunud ja ei teadnud ise ka öelda, miks helistavad ja mida andmetega peale hakkavad ????
[Häiriv][20.10.2025] : Võõras, ei vastanud
[Häiriv][17.10.2025] : "Heaolu uuring", tahtis 4 küsimust küsida.
[Häiriv][17.10.2025] : Heaolu uuring Viimasel ajal on telefonipettused sagenenud ja paljud inimesed langevad petturite ohvriks. Nad kasutavad erinevaid tehnikaid, nagu võltspolitsei kellegi teisena esinemine, tehniline tugi või eksitavad pakkumised, millega nad üritavad saada raha või isiklikku teavet.
Siin on mõned näpunäited, kuidas ennast kaitsta telefonipettuste eest ja mida teha, kui teile tuleb kahtlane kõne tundmatult numbrilt.
1. Ärge vastake tundmatutele numbritele. Kui teile helistatakse tundmatult numbrilt, ärge sellele kohe vastake. Petturid kasutavad sageli välismaiseid või isegi kodumaiseid numbreid, millel pole teie jaoks tähendust. Kui kõne on oluline, jätab helistaja tavaliselt sõnumi või proovib uuesti.
2. Olge kahtlaste kõnedega ettevaatlik. Kui vastate tundmatule numbrile ja vestlus algab kahtlaselt, küsides näiteks isikuandmeid, katkestage kohe toru. Politsei ega teie pank ei küsi teilt kunagi telefoni teel pangamandaate ega muud tundlikku teavet.
3. Ärge jagage isiklikku teavet. Petturid püüavad sageli hankida isikuandmeid, nagu pangamandaate, aadresse või sotsiaalkindlustuse numbreid. Ärge kunagi jagage seda teavet telefoni teel, isegi kui helistaja tundub veenev. Teie teabe kaitsmine on parim viis pettuste ärahoidmiseks.
4. Kontrollige numbri päritolu. On mitmeid teenuseid ja rakendusi, mille abil saate kontrollida, kes teile helistas. Kui numbrit ei tunne ja see tundub kahtlane, saab seda näiteks Google’i otsinguga kontrollida.
5. Blokeeri kahtlased numbrid. Kui teile helistatakse jätkuvalt kahtlastelt numbritelt, blokeerige need oma telefoni seadetes. Enamikul nutitelefonidel on võimalus blokeerida konkreetselt numbrilt saabuvad kõned, et need sind edaspidi ei segaks.
6. Teatage kahtlastest kõnedest. Kui saate kõne, mis näib olevat kelmus, teavitage sellest ametivõime. Saate sellistest pettustest teatada politseile või tarbijakaitseorganitele, et nad saaksid midagi ette võtta ja teisi hoiatada.
7. Olge kursis uusimate petmismeetoditega. Telefonipettused arenevad pidevalt, seega on oluline olla kursis sellega, millist tüüpi petuskeemid on olemas. Sageli kasutavad petturid uusi tehnikaid, näiteks helistavad numbritelt, mis näivad väärtuslikud või pakuvad võltsteenuseid. Jälgige uudiseid ja olge valvel.
8. Kontrollige alati ettevõtte autentsust. Näiteks kui teile helistab tehnilist tuge või eripakkumisi pakkuv ettevõte, kontrollige enne mis tahes toimingu tegemist ettevõtte autentsust. Võite otsida Internetist ettevõtte kontaktandmeid ja helistada ametlikul numbril tagasi, et veenduda kontakti ehtsuses.
Kokkuvõte
Kui te ei ole ettevaatlik, võivad telefonipettused põhjustada rahalist kahju, identiteedivargust ja muid tõsiseid tagajärgi. Vältige tundmatutele numbritele vastamist, ärge jagage isiklikku teavet ja kontrollige alati helistaja autentsust. Olge valvsad ja kaitske end petturite eest!