Kes helistas?

Loomulikult ei vasta te enamasti tundmatutele numbritele. Siin, meie veebisaidil, saate kontrollida, kelle numbrilt tuli kõne.

Telekommunikatsioonimüüja, ajalehemüüja, elektrimüüja, krediiditeenistus, pettur või oluline kõne, millele tuleks tagasi helistada. Number on tundmatu ja seda ei leia ka numbrite otsingu teenustest ega telefoniraamatutest.

Isegi kui te ei leia meie teenusest soovitud numbri kohta arvustusi, kommentaare või hinnanguid, on alati võimalik näha, mitu korda on seda numbrit otsitud ja kui tõenäoline on, et see on number, millelt tehakse masstoodanguna kõnesid. Mida rohkem seda numbrit on otsitud, seda tõenäolisem, et sellele ei tasu vastata.

Loodame, et olete meie teenusega rahul.

 

Kuidas kaitsta end telefonipetturite eest ja milliseid riske see võib põhjustada?

Telefonipetturid muutuvad üha leidlikumaks ja püüavad erinevatel ettekäänetel inimestelt isiklikku teavet või raha kätte saada. Siin on mõned näpunäited, kuidas end telefonipetturite eest kaitsta:

1. Ärge jagage isiklikku teavet: ärge kunagi jagage telefoni teel isiklikku teavet, näiteks pangaandmeid või paroole. Ettevõtted ei küsi sellist infot kunagi tühjast tahtest.

2. Olge tundmatute numbritega ettevaatlik: kui te ei tunne helistaja numbrit, on hea olla ettevaatlik. Saate alati numbrit usaldusväärsest allikast kontrollida või seda ignoreerida.

3. Ärge usaldage kiireloomulisi või ähvardavaid sõnumeid: petturid võivad püüda tekitada kiireloomulisust või hirmutada teid. Tõelised ettevõtted ei sunni teid kunagi kohe tegutsema, seega võtke enne otsuste tegemist alati aega mõtlemiseks.

4. Kontrollige helistaja identiteeti: kui keegi väidab end olevat teatud ettevõttest, võite kõne lõpetada ja helistaja autentsuse kontrollimiseks ise helistada ettevõtte ametlikku klienditeenindusse.

5. Kasutage telefoni blokeerimis- ja tuvastamisprogramme: paljud telefoniteenused ja rakendused pakuvad võimalusi kahtlaste numbrite blokeerimiseks ja teadaolevatest petturitest teavitamiseks.

Kui te ei kaitse end telefonipetturite eest, võite kaotada raha või saada identiteedivarguse ohvriks. Petturid võivad teie teavet kuritarvitada ja põhjustada tõsiseid rahalisi probleeme. Seega pidage alati meeles, et ettevaatlikkus on parim kaitse telefonipettuste eest.

 

Siin on paar näidet kõige tavalisematest telefonipettustest

Võltstehniline tugi: pettur helistab, teeseldes end tehnilise toe töötajana, sageli tuntud tehnoloogiaettevõttest nagu Microsoft. Helistaja väidab, et teie arvutis on viirus või muud probleemid ja vajab nende lahendamiseks teie seadmele kaugjuurdepääsu. Sel viisil võib pettur pääseda ligi teie isikuandmetele, näiteks pangavolikirjadele, ja põhjustada rahalist kahju.

Võltspolitsei: helistab pettur ja tutvustab end politseinikuna. Ta väidab, et teie pangakonto on ohus või kriminaaluurimise all ja küsib uurimise hõlbustamiseks teie pangaandmeid või PIN-koode. Tegelikkuses ei küsi tõelised politseinikud kunagi telefoni teel isiklikke pangaandmeid.

Mõlemal juhul on oluline mitte jagada isiklikku teavet ja katkestada kõne, kui tunnete end kahtlustavalt.